dyslexia

Στα άτομα με δυσλεξία παρατηρούνται:

  • υπερδραστηριότητα του δεξιού  ημισφαιρίου του εγκεφάλου που οφείλεται στην ιδιαίτερη οργάνωσή του έτσι ώστε να επικαλύπτει λειτουργίες του αριστερού ημισφαιρίου (Whitelson, 1977)
  • έλλειμμα στην περιοχή της γωνιώδους έλικας (εγγεγραμμένες οι οπτικές μνήμες των λέξεων και των γραμμάτων)
  • κυτταροαρχιτεκτονικές ανωμαλίες, ("μικρογυρίες" και "μικροδυσγενεσίες" (εκτοπίες) διάσπαρτες στις περιοχές γύρω από την αύλακα του Sylvius οι πρώτες και γύρω στην περιοχή της έλικας του Broca οι δεύτερες, στο αριστερό ημισφαίριο)
  • συμμετρία του κροταφικού πεδίου (planumtemporale)
  • μικτή προτίμηση ή μικτή πλευρίωση των χεριών (αποτέλεσμα του κυρίαρχου εγκεφαλικού ημισφαιρίου κατά την αναγνωστική και γραπτή διαδικασία (Orton, 1937· Critchley, 1970· Naidoo, 1972).
  • μειωμένη δραστηριότητα στην κρίσιμη για τη γλώσσα αριστερή κροταφική περιοχή του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της φωνολογικής επεξεργασίας.

τα κύτταρα του μεγαλοκυτταρικού συστήματος εμφανίζονται μικρότερα από τα φυσιολογικά. (Stein, 2004). (Τα άτομα με δυσλεξία έχουν πιο διευρυμένη κεντρική όραση που παρεμποδίζει τη λειτουργία της περιφερικής όρασης, με αρνητικές συνέπειες στην ανάγνωση)

  

Επιμέλεια:                                           

Μπούφαλη Ευτυχία               
Ειδική Παιδαγωγός-Ψυχοπαιδαγωγός
MΕd Δυσλεξία- Μαθησιακές Δυσκολίες    
Υπεύθυνη του κέντρου Happyminds   

 

Pin It